Ši paroda nėra atsitiktinė - ji viso semestro studentų darbo rezultatas.
Įvaizdis (lotyniškai imago) yra vizualinis artefaktas - įsivaizduojamas, vaizdu įkūnytas dalykas, vienas populiariausių terminų šiuolaikinėje žiniasklaidoje. Medijų kultūroje pilna žinučių apie įvaizdžio formavimą, kūrimą, keitimą, perdarymą, specialistų konsultacijas... Įvaizdis - tai daikto, asmens, reiškinio paveikslas, nutolęs nuo realybės, tačiau sukonstruotas taip, kad geriausiai atspindėtų visuomenės lūkesčius. Įvaizdis jau yra tapęs prisitaikymo strategija, patogia, pirmiausia, tam, kuris ją kuria. Sukurtas teigiamas asmens, kompanijos, organizacijos įvaizdis suteikia daugiau laisvių, daugiau galimybių veikti ir pasiekti realių ar įsivaizduojamų galių. Ar jos realios, tampa nebesvarbu, nes daug svarbiau tampa tai, kaip aplinkiniai priima jūsų įvaizdį. Jis palaikomas, puoselėjimas ir, reikalui esant, perkuriamas. Įvaizdis gali tapti antrąja oda, karnavaliniu kostiumu, kuris paryškina vienas asmens ar objekto savybes ir paslepia kitas.
Įvaizdis - tai objekto ar subjekto reprezentacija, kuri perduoda žinią. Žinia transformuojama bent jau dukart - vieną kartą užkoduojama, o antrą - atkoduojama. Kultūrinis kontekstas, asmens, aplinkos savybės veikia žinios atkodavimą, transformuoja žinią. Tokiu būdu, ką gi mes suvokiame ar analizuojame? Žinią, įvaizdį ar mediją?
Multimedija projektų dalykas (šioje parodoje eksponuojami jo metu sukurti kūriniai) yra skirtas apibendrinti studijų metų įgytą patirtį. Audiovizualinio meno studentai nuosekliai vysto savo idėjas, sukurdami koncepciją, teorinį darbo modelį ir ieškodami vizualaus sprendimo. Studentų atliekamas darbas remiasi jų patirtimi, autorių atliktomis populiariosios kultūros studijomis. Tokiu būdu, studentai peržengia įprastas meno ribas ir atlieka meninį tyrimą. Meninis tyrimas - tai meno tradicijos, žinių, technologijų ir mokslo tyrimų metodologijos panaudojimas tikslui pasiekti. Meninis tyrimas suteikia kūrėjui galimybę siekti naujų aukštumų, nuginkluodamas žiūrovą, pateikdamas autoriaus idėjoms nepajudinamą pagrindą.
Studentai ruošdamiesi šiai parodai atliko bendrą darbą analizuodami populiariosios kultūros fenomenus. Iš keletos pasirinktų temų pati aktualiausia ir patraukliausia studentams pasirodė įvaizdžio tema. Semiotiniai laukai, įvaizdžių eklektika, šiuolaikinių medijų transformacijos ir atspindžiai mūsų sąmonėje buvo tai, kas patraukė jų dėmesį. Įvaizdis, kaip nuolat užkoduojama ir atkoduojama žinutė, tapo ne tik studijų kurso, bet ir parodos tema. Savo kūriniuose studentai atskleidžia kaip jie nuolat asmeniškai refleksuoja aplinką. Ši nuolatinė aplinkos percepcija ir yra siužetinė linija, atspindima jų kūrybiniuose projektuose ir sukurtuose internetiniuose bloguose (jie papildo parodos eksponatus, suteikia projektui papildomą vertę).
Aritonė Plungienė